Krafft i ny förpackning

Krafft är Sveriges mest köpta hästfoder*. Nu får varumärket en ny logotyp och ny förpackningsdesign. Dessutom har recepten fått en noggrann genomgång, vilket har resulterat i en varsam uppdatering av innehållet.

Krafft-ny-logo-bild-2– Utseendemässigt gör vi nu några modiga förändringar för att ge Krafft den moderna premiumdesign som varumärket förtjänar. Vi har fått en oerhört positiv respons på dom förändringar vi gjort, både i Sverige och i Europa. Vårt foder exporteras idag till ett 10-tal länder i Europa, och produkterna står sig väldigt bra i den tuffa konkurrensen, säger Frida Måshammar Nordell, marknadschef på Lantmännen Krafft.

Från soja till raps
För att säkerställa högsta kvalitet och följa en miljövänlig linje, har alla recept setts över i samband med relanseringen.
– Vad gäller innehållet i våra foder har vi varit försiktiga. De förändringar som har gjorts handlar om en varsam uppdatering av befintliga recept. Till exempel har vi bytt ut importerad sojaolja mot svensk rapsolja eftersom odlingen av sojabönan har en stor negativ påverkan på miljön, säger Lina Bengtsson, AgrD och produktutvecklare på Lantmännen Krafft.

* Källa: YouGov AB Sverige. Kvantitativ undersökning. Respondenter – Svenska hästägare ansvariga för utfodring av 1-5 hästar * jan 2016.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.